הכירו את עולם הרשת של ילדיכם

עולם המדיה משתנה בכל רגע.
לוקחים אחריות בפרויקט הסברה מיוחד להורים ולמחנכים – להנגשת האפליקציות הפופולריות בקרב בני הנוער ולהעלאת המודעות לאתגרים.

נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו
נגן וידאו

אתגרי המדיה

מידע והכוונה

כהורים, עלינו להיות מודעים להשלכות הרחבות של השימוש במסך,
כפי שנחקרו בכל העולם, ולדעת לתת מענה לילדינו באתגרים הרלוונטיים.
אספנו כאן את תמצית אתגרי המדיה, והרי הם לפניכם בחמישה חלקים:

המסכים ממכרים, זה לא סוד. הנוער והילדים נשאבים לשעות מרובות של שימוש, ולעיתים אף אנחנו. בשנת 2020 ממוצע הגלישה למשתמש בישראל היה 12 שעות ביום.

 

משחקי הרשת הם אחת התעשיות הרווחיות ביותר בעולם, שגלגלה כ-165 מיליארד דולר בשנת 2020. משחקים, ואפילו פשוטים, מפותחים בשיתוף אנשי מדע ומחקר, כדי למשוך את המשתמשים לשימוש חוזר יום־יומי עד לרמת התמכרות. קשה מאוד להתנתק מהמשחקים האלה, עד לרמה של ויתור על מפגשים חברתיים ומשפחתיים כדי להמשיך ולשחק.

התמכרות למשחקי רשת הוגדרה כהפרעה נפשית רשמית ב-ICD, מגדיר המחלות הרשמי הבין־לאומי.

 

הרשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, טיקטוק ועוד – הן ללא תשלום. הן חינמיות למשתמש וממומנות על ידי פרסומות. לכן הן מתוכננות בצורה מושלמת, כדי שנבלה בהן יותר, נקנה בהן יותר ולא נרצה לעזוב. בשנים האחרונות נחקרת תופעת ה-FOMO (Fear of Missing Out) – פחד נוראי מהחמצה. הוא גורם לזמינות מוגזמת, לבדיקת הפיד בכל כמה דקות ולחרדה מפספוס או מאובדן סוללה.

 

סדרות בנטפליקס ובחברות נוספות משודרות לעיתים קרובות בבינג' – שחרור כל פרקי הסדרה באותו ערב – כדי לגרום למשתמש לטבוע במבול הפרקים החדשים. "המתחרה הכי משמעותי שלנו הוא זמן השינה של הצופים", אמר ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, בזמן שהוא משתלט על עוד ועוד שעות מהיממה של הצופים.

מה עושים?

פתרונות וכלים

היכרות עם הבעיה ועם האתגר שעימם אנו מתמודדים היא לפחות חצי מהפתרון. לכן יצרנו עבורכם את:

הורים חזקים ברשת – קבוצות ייעודיות של ארגון לוקחים אחריות. אפשר לשאול באנונימיות על ההתמודדויות בבית עם הסמארטפונים והאינטרנט, ולקבל תשובות ממיטב המומחים העוסקים בתחום. 

להצטרפות להורים חזקים ברשת

הכירו את עולם הרשת של ילדיכם – פינה חשובה באתר לכל הורה, לדעת מה מסתתר באפליקציות הפופולריות ביותר כיום ומה הילדים עושים במדיה. לאחר מכן אפשר לפתח שיח סביב הנושאים האלה.

מעבר לפינה

למדריך המחקרים
'אתגרי הרשת' של לוקחים אחריות

במדריך תמצאו את כל המקורות המחקריים וההפניות לנתונים שהובאו לעיל.

מיזמים נוספים במיוחד בשבילך