הורים

אנשי חינוך

ראש החמ”ד שוש נגר: “האתגר של מורי החמ”ד הוא להעניק כלים שיסייעו לתלמידים להשתמש נכון ברשת”

שוש נגר

ראש מנהל החינוך הדתי

ראש מנהל החינוך הדתי: “ישנם כלים טובים ואפקטיביים שמאפשרים שימוש נכון ומושכל ברשתות החברתיות ואנחנו נלמד את התלמידים איך להיעזר בהם”.

עם תחילת שנת הלימודים לפני כשבועיים, חזרו לכיתות ואל זרועות המחנכים והמחנכות מיליוני ילדים. אחד האתגרים המשמעותיים איתם צריכים להתמודד הצוותים החינוכיים בבתי הספר, באופן שחוצה את כל טווח הגילאים במערכת החינוך, הוא השימוש ברשתות החברתיות והמדיה.

זהו תחום שמשתנה בקצב מהיר מאד, ועד שמערכת החינוך מנסה למצוא את הדרכים להנגיש לתלמידים את השימוש הנכון ברשת אחת, רשת חברתית חדשה כבר צומחת ואליה עוברים הילדים ובני הנוער.

בחמ”ד הבעיה אינה שונה משאר הארץ, כשאופי השימוש די זהה בין הילדים שבחינוך הממלכתי לבין אלה שבממלכתי דתי. לרבים מהתלמידים יש סמארטפונים עם כל האפליקציות, ואלו שלא מחזיקים סמארטפונים, עושים זאת בשימוש במחשב הביתי או באמצעים טכנולוגיים אחרים. החשיפה קיימת ואי אפשר להתעלם ממנה.

ראש החמ”ד, שוש נגר, אומרת כי בשנה הקרובה צוותי החינוך בחמ”ד יצטרכו לשים דגש משמעותי על הענקת כלים לשימוש נכון במדיות השונות עבור התלמידים בקשת הגילאים, שכן היום כבר ברור שגם בגילאים הצעירים מאד ישנו שימוש רחב במדיות.

“זהו אתגר משמעותי שאנחנו חייבים לשים אליו תשומת לב גדולה מאד”, אומרת נגר, “ישנם כלים טובים ואפקטיביים שמאפשרים שימוש נכון ומושכל ברשתות החברתיות ואנחנו נלמד את התלמידים איך להיעזר בהם”.

“בקיץ האחרון הכשרנו בשיתוף ארגון לוקחים אחריות כ-30 מחנכים מובילים במוסדות חינוכיים של החמ”ד ברחבי הארץ, מעבר להשתלמות רחבה של 370 מחנכים בנושאי אתגרי המדיה”.

ארגון “לוקחים אחריות” שהוקם לפני מספר שנים, עוסק בפיתוח כלים שיאפשרו שימוש נכון ברשתות החברתיות. הוא גם זה שמקיים שיתוף פעולה עם החמ”ד ומנגיש מידע רב לגלישה בטוחה ושימוש נכון במדיות, לצד פתרונות טכנולוגים פרקטיים ומיזמים שונים.

”לוקחים אחריות” היא עמותה ששמה לה למטרה לשנות לטובה את המציאות במרחב המקוון ולהביא לשימוש נכון במדיה. אנשי העמותה מציעים פתרונות ונותנים מענה לכלל האתגרים הקיימים כיום בעולם המסכים, ופועלים בכלל המישורים- החברתי, החינוכי, הטיפולי והטכנולוגי. מיזם מיוחד למחנכי החמ”ד יחד עם לוקחים אחריות הוא קבוצות תנועת המחנכים – בה מובילים שינוי מעל 1,000 מחנכים בחמ”ד.

“אחרי חופש גדול וארוך, שנת הלימודים היא הזדמנות למורים להשקיע בחינוך טוב בעידן הטכנולוגי המשתנה מדי יום”, אומר נחמיה כהן, מנכ”ל וממייסדי “לוקחים אחריות”, “אנחנו כאן כדי להיות לעזר עבור המורים וההורים, אלה שמחנכים את הילדים ובני הנוער שזקוקים לנו כדי לא להיפגע משימוש ברשתות החברתיות שרק הולכות ומתפתחות כל הזמן”.

תוכן נוסף שיעניין אותך

הורים

אנשי חינוך

המועצה הלאומית לביקורת סרטים

הורים

אנשי חינוך

גיל הסמרטפון בישראל 2024: כיתה א’

צעירים

הורים

אנשי חינוך

דו”ח ספקיות האינטרנט הגנה על ילדים ישראל | 2024

חדשות ועדכונים

צעירים

הורים

אנשי חינוך

הכאב הכי גדול של ההורים בעידן הדיגיטלי

לוקחים אחריות מסכמים רבעון ושומרים עליכן ברשת!

צעירים

הורים

אנשי חינוך

פתיחה חגיגית: פרטים על הקו החם החדש שפתחנו בזכותך

אני:

הרשמו לעדכונים שישאירו אתכם חזקים!

נדאג לעדכן אתכם בכל מה שחשוב לדעת.