כשבתור מטפלים אנחנו מנסים לגשת
עם הכלים הטיפוליים הרגילים שאנחנו מכירים,
מנסים לחבר כלים שונים ולאלתר כדי לנסות לעזור להורה במצוקה שנמצא מולנו או למתבגר
שמוצא את עצמו בהתמכרות קשה למסך
ובמקום להועיל...?
אנחנו עלולים למצוא את עצמנו רק מסבכים את המצב.
וזה רק מבלבל ופוגע בבטחון שלנו כאנשי מקצוע ויוצר תחושה לא נעימה אל מול המטופל וחשש לעזור במקרים נוספים שגורם לנו להפסיד מטופלים…
כשזה מגיע לעולם המסכים יש דבר אחד שחשוב מאוד שכל איש טיפול יבין, זה פשוט עולם אחר סופר רגיש, סופר נפיץ ויושב על מטענים רגשיים ומקומות הישרדותיים שבהם
כדי להתחיל לעזור לזעקת ההצילו המטורפת שרצה ב-19% מהסלונים הביתיים בישראל.
ולצערנו?
מספר המטפלים שעברו את ההכשרה החדשנית והמקיפה
בשיטת הסמכות החדשה ומודל תו''ם
ויודעים לתקוף עם שיטה סדורה ומוכחת מחקרית את בעיות עולם המסכים הוא מזערי.
“המטפל הדיגיטלי”
אותה תוכלו להציג ועליה תוכל לספר בכל מקום בו תצטרכו להפגין סמכות (רוב ההורים שמסתבכים עם מסכים מכירים את לוקחים אחריות ולכן זה יעזור לך מאוד)
בגלל שאנחנו ארגון בעל מעל 100,000 הורים, מחנכים ומתבגרים שצורכים את התכנים שלנו בפרויקטים השונים, פונים אלינו לא מעט במקרים המצריכים טיפול והדבר שהכי נשמח הוא להפנות חברי קהילה שלנו למטפלים מקצועיים שאנחנו יודעים לחתום עליהם שמטפלים בשיטות הכי טובות שיש.
אז כדאי לכם להשקיע בהכשרה כי כל לקוח בסדרות טיפולים כאלה יכול לעזור לך להחזיר בקלות את ההשקעה שלך.
ברגע שהצטרפתם לנבחרת המטפלים הדיגיטליים במחיר השקה (!)
תוכלו לעזור לכמות אנשים עצומה שצריכה את היכולות שלך דווקא עכשיו
אם הגעתם לכאן כנראה ששמת לב שמחכה לך כאן הכשרה שונה וחדשה שהמטרה שלה היא לתת לכם סיכויים כמה שיותר גבוהים להצליח, ליישם ולשנות לאנשים את החיים.
הבנתם כבר ש:
(יש רק 40 מקומות אז כדאי לא לדחות "לאחר כך") כדי שאצור איתכם קשר אישית (סער סמנכ''ל לוקחים אחריות)
ונבדוק אם ההכשרה הזו באמת תוכל לשנות לכם ולמטופלים את החיים כמו שחשוב לנו...
ההכשרה בנויה מ-5 מפגשים, בימי שלישי: 10.09, 17.09, 24.09, 01.10, 08.10
המפגשים יתקיימו בזום, בשעות 19:00-22:30.
בוודאי. כיום, העולם הדיגיטלי הוא חלק בלתי נפרד מהעולם הרגשי-חברתי של ילדים. בסדנה נתייחס להיבטים אלו על מנת לשפר את השפה הטיפולית עם ילדים גם אם המוקד אינו שימוש בעייתי באינטרנט.
בהחלט כן. המטרה של הסדנה היא להקנות את תהליכי החשיבה ההוריים הרצויים על העולם הדיגיטלי של הילדים שלנו, וכן להקנות כלים בפועל. לכן, הסדנה מניחה את התשתית לאיזון בריא של העולם הדיגיטלי. מחקרים מראים שככל שמקנים נורמות התנהגות בגיל מוקדם יותר לילדים, כך קל להם יותר להפנים ולבצע באופן עצמאי שימוש נכון במסכים בגיל בוגר יותר.
המחקר הוא אכן פורץ דרך בכמה היבטים:
1. זהו המחקר הראשון בעולם שמדד באופן אובייקטיבי (דרך מדידת השימוש בסמארטפון של בני הנוער), את אפקטיביות ההתערבות, והראה יעילות באופן אובייקטיבי. זאת בנוסף, לתוצאות המובהקות של שיפור בתפקוד לפי דיווח ההורים והילדים.
2. זהו המחקר הראשון שגם מבוסס תיאורטית ונותן פרוטוקול ברור לעבודה עם שימוש בעייתי באינטרנט של ילדים.
בהחלט, למבינים:
Sela, Y., Zach, M., Amichay-Hamburger, Y., Mishali, M. & Omer, H. (2020). Family Environment and Problematic Internet Use among Adolescents - the Mediating Roles of Depression and Fear of Missing Out. Computers in Human Behavior, 106, 226-236. Sela, Y., Bar-Or, R. L., Kor, A., & Lev-Ran, S. (2021). The Internet addiction test: Psychometric properties, socio-demographic risk factors and addictive co-morbidities in a large adult sample. Addictive Behaviors, 122, 107023-107023. Sela, Y., & Omer, H. (2018). Parental Vigilant Care regarding computers and the internet. In Omer, H (Ed). Parental Vigilant Care: A Guide for Clinicians and Caretakers. Routledge. Sela, Y. (2019). ‘I am online, therefore I am’: Problematic Internet Use among adolescents and treatment directions. Psycho-Actually, 74, 33-37 (Hebrew).
אכן! בהכשרה הזו עברו מעל 800 אנשי טיפול מכל הדרגות, כולל מרפאות רשמיות של הדסה עין כרם, ושיתופי פעולה עם הסתדרות הפסיכולוגים ועוד.
קבוצת הגיל של בני ובנות הנוער נחשבת כקבוצה בעלת סיכון גבוה לשימוש בעייתי באינטרנט. מדוע? מכיוון שהסקרנות הטבעית בגיל ההתבגרות לעתים מטשטשת את היכולת שלהם להבחין בין תכנים טובים לבין תכנים בעייתיים, או לבסס גבולות ראויים לשימוש ברשת. בסדנה נתייחס להורות תואמת גיל בהקשר של סמכות הורית, וויסות רגשי של הילד וכמובן פעולות במרחב הווירטואלי.
בסיום הסדנה תקבלו תעודת סיום מטעם ירון סלע בשיתוף לוקחים אחריות להכשרת המטפל הדיגיטלי: הדרכת הורים בשיטת הסמכות החדשה ומודל תו"ם.
המצב המתואר שייך לשלב השלישי במודל תו"ם, הוא שלב ה"מגן". שלב זה רלבנטי למקרים של הידרדרות לכדי אי-תפקוד משמעותי בלימודים, בחברה, במשפחה או בהרגלי החיים (למשל פגיעה משמעותית ומתמשכת בשעות שינה). בסדנה נלמד כיצד לבנות התערבות הורית נחושה – אך לא תוקפנית - תוך שימוש בעיקרון ההשגחה הקהילתית. מחקרים הראו שהתערבות ממוקדת, נחושה עם גורמי תמיכה נוספים יכולה להחזיר את התפקוד באופן הדרגתי גם במצבים כאלה.
(יש רק 40 מקומות אז כדאי לא לדחות "לאחר כך") כדי שאצור איתכם קשר אישית (סער סמנכ''ל לוקחים אחריות)
ונבדוק אם ההכשרה הזו באמת תוכל לשנות לכם ולמטופלים את החיים כמו שחשוב לנו...